0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej vart kan man beställa en tvättmaskin/Diskmaskin med varm å kallvatten intag..har ni nån länk
hej det vet jag om..frågan är inte om/hur det funkar att diska med varmt vatten jag vill ha dubbla ingångar för att spara maximalt med energikopplar jag maskinerna på varmt vatten sköljs tvätten disken med varmt vatten å det vill jag inte,det slösar energi i stället för att spara vitsen med 2 är att maskinen väljer skälv vatten kallt till sköljningar å varmt till disk eller huvudtvätt = maximal besparing
läste i min bibel i dag att nere i europa va det vanligare att maskinerna hadde dubbla vatten intag ..tänkte om ni sett nått tex i tyskland eller italien då ni surfat runt på nätet det blir iofs till att importera en maskin men det ska ju gå det med...i värsta fall
Jag har en värmeväxlare på min diskmaskin, dvs den värmer inkommande vatten med det utgående vattnet så ngn VV-anslutning är det inte tal om. Kostar dock...
Anledningen till att maskinen diskar snabbare beror på att den inte är gjord eller inställd för detta.När disken ska börja värma så tar den förgivet att det är kallt vatten i den och väntar tills det att termostaten eller NTC givarenindikerar på rätt temp. Efter detta så diskar den på fabriksinställd utan att värma innan den går över på sköljning. Detta kan få tillföljd att den inte diskar rent eftersom det går för fort dessutom kan avhärdaren ta stryk en disk som inte är gjord för varmvattenintag får betydligt kortare medellivslängd med varmvatten kopplad till den.
Anledningen till att maskinen diskar snabbare beror på att den inte är gjord eller inställd för detta. När disken ska börja värma så tar den förgivet att det är kallt vatten i den och väntar tills det att termostaten eller NTC givaren indikerar på rätt temp. Efter detta så diskar den på fabriksinställd utan att värma innan den går över på sköljning. Detta kan få till följd att den inte diskar rent eftersom det går för fort dessutom kan avhärdaren ta stryk en disk som inte är gjord för varmvatten intag får betydligt kortare medellivslängd med varmvatten kopplad till den.