0 medlemmar och 50 gäster tittar på detta ämne.
Hej ArtFläkten har bara en hastighet och tar 180W.(har mät den)Kan 110W vara när man kör den på 60Hz. Beställde från Kina först , men dom kunde till slut inte levereraså det blev Polen i stället , samma pengar , ca 1000 kr med frakt.Kör jag fläkten på max så har jag i princip inget delta ,originallåg på ca 2-2.5 ºC.Mvh Teltur
Tillägg : Kan 110W vara den mekaniska(märkeffekten).?
Ni som har snabbkopplingar på eran modell - och som har haft läckproblem, var har dessa uppstått ?
Jag har börjat titta litegrann på datakommunikationen mellan enheterna, jag vet inte om någon annan också har gjort det?Mellan utomhus- och inomhusdel verkar det som om kommunikationen utgörs av 50 Hz pulser, troligen är överföringshastigheten alltså 50 baud. Än så länge oklart om det är vanligt asynkrondata eller om det kanske skickas synkront med elnätets 50 Hz som klocka. Troligen skickar först utomhusdelen 3 byte och sedan svarar inomhusdelen med 2 byte, det hela upprepas med 2,5 sekunders intervall. Kommunikationen sker dubbelriktat på en enda ledare med elnätets nolla som referens. Beträffande dessa mätningar måste jag göra viss reservation för svårtolkade mätresultat, jag fick en hel del transientstörningar från invertern överlagrade. Jag hade tyvärr inte möjlighet att upprepa mätningen med kompressorn stillastående eftersom folk i huset väntade på att få varmvatten just då.Mellan inomhusdel och display sker kommunikationen med full duplex, dvs separata ledare för TX och RX. Logiknivåerna tycks vara sådana att en 1:a är +10 V och en 0:a är +5V. Bit-tiden är 10,2 ms, så överföringshastigheten är 98 baud . Vardera enheten skickar ca 6 byte med 3,5 sekunders intervall.