0 medlemmar och 34 gäster tittar på detta ämne.
Den har jag mätt på innedelen. Jag skulle nog ha nämnt att det här problemet att den typ begränsar sej har varit hela tiden när det är +grader ute,nu ca 2-3+ och jag kan inte sånt här vidare bra, jag fattade ju inte att man måste typ vara civil ingengör på området när jag köpte en Foma. Jag tänkte så här när jag köpte den, att eftersom jag har två acctankar på 500l st att jag kör den på fast kond, och på dagarna är det ju oftast lite varmare ute så då värmer pumpen upp tankarna fint jo visst jättebra, den sänker sej istället så som idag,icke att den går över 1400w= den värmer inte upp tankarna som jag räknade med
Jag har inte lyckats förstå tryck/temp, enl Trendimport ska pumpen jobba med 32-33 bar och enl data jag hittat för R410a så visar det en temperatur på 53-54 grader vid detta tryck. Får nog söka mig till mer info om hur det fungerar....Funkar det att mäta med DS18S20 anliggande mot kopparröret? (direkt efter kompressorn)
GLÖM DETTA !!Du pratar kondenseringstemperaturer....inte verkliga temperaturer. för att förklara kort....vi sprutar in hetgaser...växlar dessa mot mediat (vatten) tills köldmediet sjunkit till KONDENSERINGSTEMPERATUREN.........och gaserna kondenseras ut till vätska ....vi fortsätter även att växla en liten del av vätskans temp,innan denna lämnar kondensorn ( sk underkylning ).vi kan således inte mäta en temp som överensstämmer med kondenseringstempen utanför vvx:en ( före eller efter ).ACE
Funkar det att mäta med DS18S20 anliggande mot kopparröret? (direkt efter kompressorn)
OK, ska inte ge mig på sånt som jag inte förstår, ska plugga lite på detta med temp osv. Tack för infon