0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skall du inte trycka in "resetknappen" under locket för att nollställa larmet för filter?
Citat från: Rickard skrivet 11 januari 2008, 13:17:23Skall du inte trycka in "resetknappen" under locket för att nollställa larmet för filter?Jag har gjort detta. Det som händer är att larmet nollställs för att efter några minuter återigen larma för att filtret behöver rengöras.Raffen,jo du har rätt. Jag är medveten om att alla LVP-ägare har olika förutsättningar men jag tänkte ändå att det kunde vara intressant att få veta ungefär vad de ligger på i förbrukning. Har för mig att jag har en 6.6 kw-pump men det spelar inte så stor roll. Jag kör dock aldrig min LVP på högre fläkthastighet än läge 4 men det kan säkert stämma att den ligger på uppåt 3500 kw. Jag drog bara till med nåt...Vore kul om någon/några kan verifiera de siffror du nämner.
Hej Aine72! Det där med elförbrukning för luftvärmepump är ju högst vanskligt att uppskatta beroende på olika förutsättningar, men jag tycker nog att din egen uppskattning är kanske lite väl blygsam. Har själv en 5 kw-pump som förbrukar max 1100-1200 watt vid behov, och den tar mellan ca 2800-3500 kwh/år under uppvärmningssäsongen (okt-maj) beroende på vinter. Du har ju en 6,9 kw-pump som kan förbruka max lite drygt 2000 watt vid behov, och om du nu använder pumpen lite ordentligt så skulle jag gissa att du ligger någonstans mellan ca 3500-4500 kwh/år beroende på vinter. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 11 januari 2008, 13:41:46Hej Aine72! Det där med elförbrukning för luftvärmepump är ju högst vanskligt att uppskatta beroende på olika förutsättningar, men jag tycker nog att din egen uppskattning är kanske lite väl blygsam. Har själv en 5 kw-pump som förbrukar max 1100-1200 watt vid behov, och den tar mellan ca 2800-3500 kwh/år under uppvärmningssäsongen (okt-maj) beroende på vinter. Du har ju en 6,9 kw-pump som kan förbruka max lite drygt 2000 watt vid behov, och om du nu använder pumpen lite ordentligt så skulle jag gissa att du ligger någonstans mellan ca 3500-4500 kwh/år beroende på vinter. Mvh Raffen.Hej Raffen, vet inte riktigt om jag håller med resonemanget. Jag har en polare med en E9DKE,den förbrukade ungefär 4000kWh förra året. Jag hade en HE9:a som förbrukade knapt 2900kWh.Att maskinen är kraftigare betyder inte at den förbrukar mera ström, tvärt om, om du har tvålika förutsättningar vill en större maskin dra mindre ström än den mindre, så att aine72'suppskattning var blygsam tror jag inte på...BjörnK
Hei Aine 72Se til at filteret i grønn kasset er ordentlig rengjort ( vasket ) og er helt tørt før du setter det inn . Får du fortsatt alarm så kan det være at lokket/dekselet ikke er helt lukket.Raptus
Har du prøvd å bryte strømmen helt , tatt ut kontakt/sikring og så satt på igjen Raptus