0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Läste rätt nyligen i en annan tråd om en xe-maskin som inte värmde.Filtren var helt igensatta trots dammsugarfunktionen. Har för mig attproblemet försvann efter manuell rengörning av filtren./Klasse
Citat från: Intruder@1400 skrivet 10 januari 2008, 19:35:55Läste rätt nyligen i en annan tråd om en xe-maskin som inte värmde.Filtren var helt igensatta trots dammsugarfunktionen. Har för mig attproblemet försvann efter manuell rengörning av filtren./Klasse men han skriver nyligen instalerad ? kan väl inte ha bäckat igen då tycker man mvh kjell
Hej och god fortsättning!Firade Jul hos svärfar, han värmer sin 70 tals kåk på 115m2 med en XE12a som han nyligen fått installerad.Han tycker att pumpen tappar kraft när det blir några minusgrader och han måste stötta med el-pannan.Jag reagerade på att pumpen monterats mot innertaket, vissa pumpar ska ha ett avstånd mot tak.Vad är eran erfarenhet av denna modell, ger den bra värme vid 5 minus?Bör han rengöra maskinen trots dammsugar funktionen?Mvh, Capote