0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Givaren för framledning går in i pannan. givaren för retur går till röret som går ut genom väggen till värmepumpen och givaren för VP temp sitter på röret som kommer genom väggen utifrån VP./S
Det som stog i statistiken är dom värdena och benämningarna utläst direkt från ecologic. Sen har jag inte exakt koll på vilken givare som går vart utan bara att det går en givare till vardera ställe som jag skrev förut. Eftersom det är isolering kring rören så är det svårt att följa varje givare från start till slut. Jag utgick ifrån att "temp radiator retur" givaren var den som som satt på röret som går ut till VP för att värmas upp, men så är kanske inte fallet?Jag tror inte att Ecologic kan styra elpatronen mer än ON och OFF. Det sitter en ratt på elpatronen som jag antar att jag reglerar effekten med och sen när det blir tillräckligt varmt i pannan så stänger väl Ecologic av elpatronen, eller?Systemet är oshuntat enligt ecologic.Vilken max temperatur brukar man kunna få ut av värmepumpen? Tror inte jag har sett högre än 38 grader någon gång när jag kollat. Är det ett rimligt värde?Tack för alla svar./S