0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag kan vara delansvarig. Har ej ecoel och tycker inte den är värd pengarna. På forumet finns mycket problem med dess inställning. Gör man inte helt rätt går spetsen lätt på. Lösningen med skiktat vatten i olika temp är inte helt smart och det klagas på dålig varmvattenkapacitet.
Jag kan hålla med om att texten är liten i displayen, jag har svårt att läsa den utan glasögon.Du ser ju hur många kWh pannan har använt, du får minska dagens avläsning med gårdagens avläsning. Det som visas är enbart elpatronernas förbrukning, cirkulations- och laddpump är inte med. Jag har elpatronen övre satt till noll kW och förbrukningen är noll sedan flera veckor tillbaka.//Ronnie
Jag har en EcoEl + EcoAir. Jag förstår inte vad det är som skulle vara problem med att ställa in EcoEl rätt. Jag har satt övre pannan till 45ºC och elpatronen till 0 kW. Några andra inställningar behövs inte.Skulle framledningens börvärde närma sig vad pumpen klarar att hålla, sätter jag elpatronen till 6 kW.Med dessa inställningar spetsar pannan aldrig för varmvatten, och bara när det blir så kallt att pumpen inte klarar framledningstemperaturen. Jag har aldrig haft problem med att varmvattnet tar slut, det går utmärkt att dusch 2-3 gånger i sträck eller att tappa upp ett badkar om man vill. Dessutom tycker jag att de allra flesta är mycket nöjda här på forumetVad det är, som är så svårt med detta förstår nog ingen som har en EcoEl.Skulle man behöva mycket varmvatten, så finns det en funktion för att få pumpen att köra extra varmvatten vid valda tider.//Ronnie