0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Stötte på detta problem för ett tag sedan:Kompis ringer och ber om hjälp för att hans dator alltid går på hög fläktnivå sedan några månader.Resultatet:Firefox är orsaken (eller byte från IE till Firefox)Detta är testat på tre olika datorer:www.aftonbladet.se med Firefox ger en CPU-belastning på ca 50% kontinuerligt efter att sidan är laddadwww.aftonbladet.se med IE ger en CPU-belastning på 0-5% kontinuerligt efter att sidan är laddadResultatet kan ni ju räkna ut, det går alltså ett antal miljoner datorer som i onödan dra 20-50W extra bara för att webbläsaren är firefox istället för internet explorer!Jag tror det beror på att Firefox hanterar flash-innehåll med mera på ett dåligt sätt (iof kan man ju avaktivera sådant, ej provat), flash är ju ett format som ökar kopiöst på nätet och kommer att göra det än mer så det är riktigt dåligt.
När vi ändå är inne på krävande läsare och sidor, är det ngn fler än jag som anser att aftonbladet har blivit fullständigt hopplös och otroligt resurskrävande att surfa runt på?Har testat inte bara på min egen dator, utan även andra och upplever samma sak på dom oxo...
När vi ändå är inne på krävande läsare och sidor, är det ngn fler än jag som anser att aftonbladet har blivit fullständigt hopplös och otroligt resurskrävande att surfa runt på?
Måste nog ändra mitt tidigare intryck...Tyckte att Firefox verkade ta så mycket mindre CPU, så tänkte att jag kanske skulle använda den istället för IE i fortsättningen. Så jag uppgraderade Firefox till senaste versionen och sedan dess ligger Firefow på runt 40% på Aftonbladet...