0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vilken version på mjukvaran har du nu?
Frågan är väl om högre rumskomp. är lösningen... är väl risk för att det börjar självsvänga istället vid mer normala behov. Istället borde de kanske införa någon form av progressiv kompensation i så fall. X många timmar utan att ha uppnåt rumsbör, så ökas VB-bör ytterligare...
Fler som har probs med att regleringen inte räcker?
Frågan är väl om högre rumskomp. är lösningen... är väl risk för att det börjar självsvänga istället vid mer normala behov.
Vad kör du för du för kurva nu ? Och vilka har du provat? Vad körde du för kurva innan RG10?Är det 22 ºC som du har ställt in som rums bör?
21,5gr är den inställd att reglera mot. (hemmagjord)
Visar Meny 6.0 xx,xx ( 21,5) ºC ?På min 1230 kan jag endast ha ett rums börvärde på hela grader. Tex 20,0 eller 21,0 eller 22,0
Hur gör man för att uppgradera mjukvaran i en 1230 ? Behöver man byta hela kortet och isåfall vad kostar det ? Är också lite sugen
Nu har jag flyttat RG10 till övervåningen, sitter längst upp i trapphuset ca 1m från golvet.Har blåst halv storm en vecka nu, och vart från några plusgrader till -4gr.Och det funkar mycket bättre.Varm och behaglig övervåning.Hade så hög framledning som 40gr när det var ett par plusgrader och nästintill storm (mot normalt 30gr vid den utetempen), så regleringen räcker faktiskt till nu.
Citat från: nic2 skrivet 03 februari 2008, 15:42:40Nu har jag flyttat RG10 till övervåningen, sitter längst upp i trapphuset ca 1m från golvet.Har blåst halv storm en vecka nu, och vart från några plusgrader till -4gr.Och det funkar mycket bättre.Varm och behaglig övervåning.Hade så hög framledning som 40gr när det var ett par plusgrader och nästintill storm (mot normalt 30gr vid den utetempen), så regleringen räcker faktiskt till nu.Risken finns att det blir för varmt uppe....AlfL