0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
som jag tolkade det så kan dom se hur den uttagna effekten är fördelad under dygnets timmar så därför kan dom ha olika prissättning beroende vilken tid det är på dygnet med dom nya mätarna, så i praktiken kanske det blir tidstariff för alla
Och för att underlätta att hitta "fuskare" sätter man hos oss en mätare vid varje transformator så att man kan se om summan av dom anslutnas förbrukning stämmer med den av transformatorn avgivna energin.
Jag tror inte tidstariff kommer att komma tillbaka på mycket länge.För det är inte bara mätaren som skall klara av tidstariff, utan hela infrastrukturen från mätaren till elhandelsbolaget. Och vad jag förstår så är det i princip bara gamla tidstariff kunder som får mätare med dubbla räknaverk.I det elbolag som jag arbetar så har nätbolaget inga två-verks mätare. Och de kommer att ha bytt alla sina 40000 mätare inom två år till nya fjärravlästa mätare. Och så tror jag det ser ut hos de flesta nätbolag, nästan inga nya mätare med möjlighet till tidstariff sätts upp.