0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ang rediatorer;Öppna termostaterna i radiatorerna på fullt ? Är inte tanken med termostater att få en lagom temp i rummet.
Ps, jodå, manualen har varit min bisittare senaste 3 veckorna, men just 2010 har inte så mycket inställningar med kurva, det är mer uttemp, intemp och förhållandet där imellan. Ds
Otroligt. Nu har jag öppnat på alla radiatorerna och nu stänger den av vid returtemp inte framledningstemp. Och DeltaT sjönk till 6 gr direkt, så nu måste jag sänka hastigheten på Cirk-pumpen.
Ang rediatorer;Öppna termostaterna i radiatorerna på fullt ? Är inte tanken med termostater att få en lagom temp i rummet.Det här låter kanske hemskt komplicerat men inte då.... börja med att öppna alla känselkroppar, ev kan man även lossa dom så dom hänger lite löst. Då borde radiatorerna bli varmare i botten då blir tempskillnaden mellan stig o retur mindre då är du på rätt väg....Dubbla pumpar....det tror jag inte på, om inget annat av det jag sagt hjälper..... då kanske, men du borde ha dubbla flödet lätt utan strypningar och då är problemet löst....Sätter du in en pump till då riksrera du att pumparna öppnar även stängda termostatventiler pga av det höga pumptrycket, då blir det ju iofs som jag predikat alla ventiler öppna men det är bättre att själv öppna dom.Lycka till!!!!!!!