0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej gano att få rickard att sätta upp solfångare är som stt ta korv från en hund tror inte det är så lätt....men jag har full förståelse för rickards resonemang...pumpen gör så billigt vatten som det är så det är inte lönt att joxa med solfångarevart svårigheten i att inse det förstår jag inte,har försökt förklara det ett flertal x här på forumetenda gången det är försvarbart är ur bekvämlighets synpunkt vid tex vedeldning å om man bereder vattnet med el,en sån gång är det nog försvarbart med solfångare
Nu är det väl kanske inte så att det är just standbytiden som är problemet, problemet är väl mest att vi alla vill ha snabb tillgång till datorerna när vi behöver dem, vi vill helt enkelt inte stänga av dem!När det gäller TV:n är det nog lite samma sak, så länge vi är hemma så står de på, ifall nåt skulle dyka upp som man inte vill missa.I "TV-rummet" har jag kopplat allt utom boxern och DVD:n på en strömbrytare vis ingången till rummet, så när vi stänger av så stänger vi verkligen av, ingen standy där inte, utom på boxern och DVD:n, men man måste ju kunna spela in även om man stängt av TV:n...
Har man råd att handla alla dessa prylar som drar en massa ström har man även råd att betala räkningen från energibolaget