0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: ewilman skrivet 21 december 2007, 08:59:04Blev det någon skillnad efter pluggningen av rökröret?Mvh ewilmanJag har enligt mätaren förbrukat 9 kwh på en och en halv timme, så det ser ut som vanligt
Blev det någon skillnad efter pluggningen av rökröret?Mvh ewilman
vad är trycket på systemet, pannan är inte tom kanske?
Dina avläsningar går isär, du har vid 3 olika tillfällen angivit:1: 120 kwh per dygn ( blir 5kwh/tim)2: 280 kwh på 2 dygn (blir 5,83kwh/tim)3: 9 kwh på 90 min (blir 6 kwh/tim)Alltså kan inte elpatronen då vara på hela tiden, utan den bör då bryta emellanåt med dessa data eller så är elmätaren åt h-e...det diffar för mycket. Om nu elpatronen ligger på hela tiden bör den alltså då ha en typskylt som anger 6kw, stämmer detta ?
Han hade vad jag minns även en båt, som förvarades i garaget. Huruvida han hade värmen på där ute under vintern vet jag ju inte, men vi har ingenting på alls där ute idag.
[quote author=ace link=tojag finner det så orealistiskt att förbrukningen steg efter pluggande av rökkanal så jag bortser ifrån den mätningen !för ni pluggade väl rökkanalen och inte nåt annat i pannan, ? ? ?
Aha, fristående garage med ev radiatorer. Nu kommer 10.000:- frågan, sitter det vattenradiatorer där som är kopplade mot boningshuset ? Går det några mysko rör från ert boningshus ut genom bärande yttervägg i riktning mot garaget typ kulvert, eller är det bara elradiatorer där, finns det varm/kallvatten framdraget i garaget.Som du nog förstår börjar mina misstankar riktas mot ditt garage som ev kan förklara var i h-e all värme/el egentligen tar vägen.