0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för tipsen!Har rengjort inne-delen och kollat hur mycket förbrukningen är på ett dygn. Inkl VP och daglig hushållsel ca 100 kW. Tycker själv att det låter mycket. Vad tycker ni andra? Kan det bli bättre när jag har rengjort ute-delen kanske? Finns det andra saker som påverkar förbrukningen (VP)?
Citat från: Uffe999 skrivet 23 december 2007, 19:51:42Tack för tipsen!Har rengjort inne-delen och kollat hur mycket förbrukningen är på ett dygn. Inkl VP och daglig hushållsel ca 100 kW. Tycker själv att det låter mycket. Vad tycker ni andra? Kan det bli bättre när jag har rengjort ute-delen kanske? Finns det andra saker som påverkar förbrukningen (VP)?blev det bättre med värmen då ? ?jag tillhör de som tycker att panasonic var bättre förr. och din pump är enligt mig ,bland det bästa panasonic tillverkat !jag var på ett försäkringsuppdrag för nån vecka sen, ett hus som brunnit ! och ägaren ville ha pumpen utbytt (en E15ckp).jag undrade varför...inga fel på pumpen... han ville ta chansen att få en ny !!jag förklarade att han troligen skulle få en sämre, om jag bidrog till bedrägeriet !men han fick efter lite tjat, min påskrift på pappret... hoppas han får en H16 som låter makadamm-fylld hoppas han inte läser här mvh. ACE
Vi måste vara snåla i vår familj för vi brukar stänga av VP:n när vi inte är hemma under flera timmar. Det är säkert det som är problemet, vpn hinner isa igen efter varje stopp. Värmen är helt ok just nu den får gå hela hela tiden men ska skaffa en kompressor så jag kan blåsa rent inne och ute.Måste säga att detta forum är kanon. Alla dessa tips skulle ingen säljare eller montör dela med sig av. Helt underbart. Tack!!!! tomte::