0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tjena alla!Mitt första inlägg på detta forum. Kanske var synd att jag upptäckte det efter min vedpanneinstallation Hur som helst har morsan tröttnat på sin LG. Då hör till sak att den bara suttit i hennes hus i endast ett par veckor. Rekommenderades å det varmaste av försäljaren. Just det där "varmaste" lös med sin frånvaro redan första natten då uteaggregatet slamrade sig självt i självmord och fick bytas ut, vilket tog någon vecka att få gjort. När sedan kylan slog till här i Ångermanland med -15 klappade även den nuvarande konfigurationen av inne och ytterdel ihop i den bemärkelsen att det slamrade friskt från uteaggregatet och innedelen signalerade avfrostning för hela slanten. Morsan blev naturligtvis vansinnig och ringde lilla mig .Sedan dess har jag snurrat runt på detta forum för att leta reda på en rejäl värmepump som de som äger är nöjda med. Nu har jag så att säga bestämt att morsan får låta LG köpet gå tillbaka och sedan får hon vackert köpa en Nocrian 18. Hon har fått offert på en Nocrian 18 som hon är nöjd med så vi är helt överens.Nu till frågan - Eftersom jag egentligen är helt rudis på detta så skall jag ändå ställa den grundläggande frågan - Visst är en Nocrian 18 fullt tillräcklig/användbar i en enplansvilla (byggd 1983) på drygt 160m2 med öppen planlösning? Kåken har förutom alla direktverkande elelement (á la tidigt 80-tal) en pelletskamin som maxlevererar 12kW. Den senare hade ju morsan tänkt blåsa på med från -15 och kallare. Kåken med morsan bor i Kramfors kommun.Tacksam för svar!/Mattias
Vilka levererar egentligen dessa Fujitsu? Tycker era priser är klart billigare än mitt (morsans). När jag kollade på Fujitsus hemsida var det bara Bravida som fanns som återförsäljare och då i Ö-vik (= 10 mil bort). Sker all försäljning genom Bravida?/Mattias
Citat från: CX-T2 skrivet 18 december 2007, 23:44:09Vilka levererar egentligen dessa Fujitsu? Tycker era priser är klart billigare än mitt (morsans). När jag kollade på Fujitsus hemsida var det bara Bravida som fanns som återförsäljare och då i Ö-vik (= 10 mil bort). Sker all försäljning genom Bravida?/MattiasDet finns andra återförsäljare än Bravida..... men vet inte hur det är på din ort. Själv så köpte jag mina pumpar av en firma i Norrbotten och priserna kan variera en hel del mellan olika firmor.//Krister