0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Förmodligen inte, de brukar inte ha avfrostning.Men har den avfrostningsfunktion så kanske...
Då får du nog koppla in motor och cupévärmare i bilen, man kan säga den blir som en ac som sänker tempen i ditt garage. :,v( Sen ger den väl inte mer än 30°Är det värme eller varmvatten du vill ha billigt finns fungerande bättre lösningar./Bosse
Kanske..? Har du 6kw modellen ? är det med/utan splitutförande ?Om nu bilden stämmer har du en som jobbar med R410a, och den finns med plattis inbyggd samt även som split-modell, och då går den att köra på vintern. Kan du inte bifoga manualen eller tech specs, väldigt dålig info på pumpens hemsida (om det nu är rätt fabrikat), länk nedan, ev kanske richard tar bort den (kan tolkas som reklam), men jag tar risken.. http://www.spaobad.com/ klicka på poolvärmepump
Citat från: Art Deco skrivet 16 december 2007, 22:49:16Kanske..? Har du 6kw modellen ? är det med/utan splitutförande ?Om nu bilden stämmer har du en som jobbar med R410a, och den finns med plattis inbyggd samt även som split-modell, och då går den att köra på vintern. Kan du inte bifoga manualen eller tech specs, väldigt dålig info på pumpens hemsida (om det nu är rätt fabrikat), länk nedan, ev kanske richard tar bort den (kan tolkas som reklam), men jag tar risken.. http://www.spaobad.com/ klicka på poolvärmepumpHej och tack för svar!Skall läsa i manualen i morgon tror det står att den inte kan användas under 5 graderannars tror jag det var rätt pump, köpt från svenska poolfabriken SPF 68//kjulakalle
Då har du alltså plattvärmeväxlaren inbyggd i samma låda som fläkten/förångaren, precis som på bilden, blir för bökig att bygga om då du också blir av med garantin. Jag skulle vara full i fan och fråga försäljaren vad möjligheterna är med din modell där det finns med option att ha värmeväxlaren separat utanför fläkthuset, då handlar det om att ändra styrningen eftersom den är inställd att jobba med en förmodad maxgräns på c:a +30 ºC för poolbruk, men borde gå att ändra upp till t,ex +45-50 ºC.