0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kylan tränger in i huset efter att värsta köldknäppen är över - ovanligt stor avkylning är förmodligen anledningen till den lägre tempen.Kompensera med högre börvärde vid kall väderlek är mitt tips!
Är du säker på att fjärren har "kontakt" med värmepumpen när du satt den i sin hållare på väggen?Om du inte kan ställa om börvärdet med fjärren på väggen så kommer den inte heller att reglera mot fjärrkontrollens tempgivare under drift.
Citat från: Rickard skrivet 14 december 2007, 17:56:55Kylan tränger in i huset efter att värsta köldknäppen är över - ovanligt stor avkylning är förmodligen anledningen till den lägre tempen.Kompensera med högre börvärde vid kall väderlek är mitt tips!Ok, nu har jag provat att ställa upp börvärdet en grad och vips så styrde pumpen ut mer.Alltså har fjärren kontakt med pumpen och pumpen verkar ha mer effekt att ge, den går alltså inte på full effekt hela tiden så som jag befarade. Det lustiga är att börvärdet tidigare var ställt på 22C och fjärren visade 20C och pumpen gick alltså inte fullt... Man kan tycka att ifall den inte når upp till börvärdet så skall den kalla på mer effekt, eller ?Jag har kollat förångaren och det verkar byggas på ett jämnt frostlager och avfrostningen verkar också ok vad jag kan se.Det kanske inte är något fel på pumpen, men jag blir brydd på regleralgoritmen i så fall..Är det någon som är insatt i hur den fungerar på L/L i allmänhet och sanyo 123 ehn i synnerhet ?Någon som gjort liknade erfarenheter ?