0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,>> I mars i år fick jag en IVT Nordic Inverter monterad i huset på > nedervåningen, den fungerade perfekt under våren när det inte var så > kallt, men nu när det är cirka 10 minus grader ute orkar den inte värma > upp boytan nere som är 60 m2.> Jag har ställt in inomhusdelen på 25 grader och hängt upp en termometer 1m > från aggregatet mitt i luftströmmen, den visar endast 19 grader, > temperaturen inne är endast 16 grader, inomhusdelen stannar även flera > gånger per dag och då cirka 20-30 min per stopp.> Inomhusdelen visar en temp på 22 grader. Efter varje stopp går > temperaturen ner till 16-17 grader på displayen, när den väl startar går > tempen upp till 22 grader men den verkliga temperaturen i luftströmmen > endast är 19 grader. Vad kan det vara för fel?
Dum fråga men har du kollat/rengjort filtren?/Klasse
Hej, jag har en Aermec 5 kW inverter som i utblåset vid maskinen ger över 50 grader, så din verkar ha läckt ut sin gas. Detta är väl en liknande maskin som IVT om inte till och med samma beroende på vilken modell du har. Min maskin har varit i drift sedan 2004, 3 vintrar och har inte tappat effekt ännu.Mvh Daniel
Hej, har nu mätt på 11000:an.Vid 0 - 1 plus ute ger den 44 grader vid utblåset, fläktläge 2 och jag mätte från att den startade tills den stannade.Hur mycket ger din Dr L och era andras också?Mvh Daniel