0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Beroende på hur man kopplar så finns det finns en nackdel med en extern termostat.Om du bryter inkommande till kylskåpet så slocknar även belysningen när det är kallt. Så om du ska använda extern termostat, bryt bara matningen till kompressorn med den./Johan
Jo jag tänkte på det också, problemet är att det ser ut som startkondensator och belysning sitter tillsammans på kretskortet, det krävs nog att man följer ledarna lite för att man skall få det att funka på den vägen. Om man ändå gör det så kan man koppla förbi den befintliga termostaten så man inte riskerar att den stoppar kompressorn om den får för sig att gå sönder mera.
Klarar du ut att montera en extern termostat ska du absolut göra det. om du behöver gå igenom skåpet gör du det uppe i toppen passa dej för sidorna och bakstycket där kan ligga inbyggda köldmedierör lättast är att slå igenom en skruvmejsel.Servicetermostat no 6 köper du lättast hos MEAB dom skickar till privat personer http://www.meab.se/mvh tomte::
Hej dom tillslags intervalerna är into ok på en frys, det finns mängder med olika termostater som har olika intervaller och dom diffarna ska man inte ha i en frys.Det är med andra ord fel sorts termostat, men maten förstörs iaf inte och det är ju det som är huvudsaken så kör på som det är om du är nöjd med det.Om du vill kan jag kolla vilken som är mer lämplig.Jag kanske kan hitta en beg på något skrot skåp isf kan jag skicka den mot porto kostnaden.Edit: Kom att tänka på att jag har några begagnade ställbara Danfoss termostat liggande på jobb som är ställbar mellan +15 till -30 med ställbar diff på 2-10grader med ca 2 meter kapilär rör.Du kan få en sån mot porto kostnad men jag garanterar inte att den funkar men det bör den för den funkade när den demonterades för 2 års sen eller så sen har den lagat i varm lager.Hör av dig om intresse finnes
För några år sedan köpte jag en trådlös väderstation, på skoj lade jag utegivaren i frysen. Jag blev förvånad över hur mycket diffen var mellan till- och frånslag av kompressorn, men jag kommer inte ihåg nu.