0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja inte hade jag haft nåt emot att använda Linux, men jag har ingen lust att behöva leta programvara. Å flera av de program jag använder finns inte i Linux-version, alltså fortsätter jag med WinXP. Kommer f.ö inte att byta OP/OS, så länge jag inte vet till 100% att det jag vill ha, finns att använda direkt. T.o.m programvaran för PC till Dreambox, å nu även Kathrein ufs910 skrivs för Windows, trots att båda boxarna använder Linux som mjukvara...mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 30 november 2007, 17:48:56Ja inte hade jag haft nåt emot att använda Linux, men jag har ingen lust att behöva leta programvara. Å flera av de program jag använder finns inte i Linux-version, alltså fortsätter jag med WinXP. Kommer f.ö inte att byta OP/OS, så länge jag inte vet till 100% att det jag vill ha, finns att använda direkt. T.o.m programvaran för PC till Dreambox, å nu även Kathrein ufs910 skrivs för Windows, trots att båda boxarna använder Linux som mjukvara...mvh humlan.Första frågan man bör ställa sig är varför ska man byta så länge man är nöjd med det man har?(om man nu är nöjd)Tycker att det nästan gränsar lite till "Pilla inte på något som fungerar"Är man inte nöjd så hamnar man i en annan situation.
Det som måste fungera bra är:*Video, streaming över internet, och även de vanligaste medierna, gärna även HD.
*Nätverk, har även 2st bärbara som jag måste komma åt ibland.
*Surfning på nätet, troligtvis det minsta bekymret.
*Bittorrent nedladdningar, är bara ett måste.
*Överföring av filer från flyttbar disk.
Skrivare kan jag klara mig utan, lägger över det som skall skrivas ut till en av de bärbara som skrivaren är ansluten till.
Citat från: nic2 skrivet 01 december 2007, 12:07:46Det som måste fungera bra är:*Video, streaming över internet, och även de vanligaste medierna, gärna även HD.Bör inte vara några problem. Finns bra programvara för det. tex mplayer:http://www.mplayerhq.hu/design7/news.htmlEller VLC (som är en av mina favoriter under windows)http://www.videolan.org/