0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har köpt Argo35 och dom ska ge 5,8kw enligt papper och reklam men på själva maskin står det endast heat 4,2kw och att den drar 1,1kw mot "reklamen" 1,5kwnån som kan förklara?har installerat maskinen och väntar på kylsnubben ska komma och vacuumsuga mm, men rörlängden är endast 2meter, läste nånstanns att den bör vara 3m elle längre, bör jag förlänga rören eller hur gör jag, vad händer?
Varför svamlar ni om gasmängden? Finns det någon minimum rörlängd påjust denna maskinen? I normala fall är ju utedelen förfylld intill en vissrörlängd men jag har aldrig hört talas om avtappning pga kort rörlängd.Dessutom är 410a en blandgas och måste då tappas i vätskefas....Nä grabbar - tänk er för :,v(BjörnK
HE9 och HE12 är känsliga om rören blir kortare än 2m, har några kunder som haft ca 1-1,5m och då har inte avfrostningen fungeratManualerna på värmepumparna borde inte ange 3m som minimi gräns om det inte spelade någon roll Jag har sagt åt mina kunder att 2,5 m är det kortaste dom ska ha för att undvika eventuella märkligheter med maskinerna.
Jag läser vad du skriver men jag ger inte en spänn för dom orden.VARFÖR skall man tömma en INVERTER vid korta rör - och än engång VAD är KORTA rör? 1m, 50cm, 70cm, eller kanske innedelensrör direkt anslutna på utedelen endast med skarvstycken av mässingmellan dom....??!! :,v(Utedelen är dimensionerad för att omhänderta HELA kretsens fyllning.Varför igen gå genom besväret att tömma? Det finns ju ingen anledning!BjörnK