0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ps: bilar levereras oftast med färdigfyllda köldmediesystem, man behöver inte öppna för gasen på dessa ! mvh.ACE
Du har helt rätt spänningen dippar och ljuset blinkar till.Citat från: ace skrivet 21 november 2007, 22:03:44ps: bilar levereras oftast med färdigfyllda köldmediesystem, man behöver inte öppna för gasen på dessa ! mvh.ACENu mena jag efter ett ingrepp t.ex. man har bytat kondensor, så vakuumsuger man den 45-60 min och kollar så att vakuumet inte sjunker = fukt eller läcka sen öppnar man för gasen i ”fyllning stationen”
just kidding !!om jag ska fortsätta o vara dum, så tycker jag inte om tät-provningsförfarandet i en bil , med o-ringstätningar !!det ska vara ett kapitalt misslyckande för att få en oring att läcka vid vacuum !!ett driftsförhållande den aldrig kommer att jobba med ! bilar med o-ringar täthetskontrolleras alltid med tryck (nitrogen) något annat skulle jag aldrig godkänna !! mvh. ACE
Hej Crona Ska du kolla motorlindningen, så resistans mät lindningen och använd ohm;s lag och räkna ut om den är ok, U genom R lika med I. och IxU=W (effekten) och kolla om det stämmer med märk data på motor. glöm ej att koppla isär så att du endast mäter lindningen.jag tror hellre på alternativet att kondigen inte vill vara med, pga, skulle lindnings härvan tappat isoleringen på några varv så skulle ström värdet öka och säkringen kanske gå sönder, lycka till b00k