0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Storleken har ingen betydelse, som flickan sa, men den totala effekten (min kommentar).Med tre pumpar, även om de är små, får du en bra uteffekt och en bra spridning av energin.
Citat från: Rickard skrivet 16 november 2007, 21:55:44Storleken har ingen betydelse, som flickan sa, men den totala effekten (min kommentar).Med tre pumpar, även om de är små, får du en bra uteffekt och en bra spridning av energin.Tack och bock för inputen! Efter en dag av tester...så..Saken är helt klar, man få ha hur öppen planlösning somhelst så funkar det sugit med en pump. (om nu inte planlösning är ett enda rum ...typ)...Det blir rena HÅRFÖNEN och bastu-varmt i det rum som innedelen sitter i och i övriga rumm blir det mer eller mindre fisig eller ingen värme alls...sen kan folk tjata på hur mycket dom vill, det finns bara ett sätt att nå en komfort som liknar vattenburen värme och det är FLER PUMPAR måste in, och helst små.Jag kommer att kunna fisköra all mina tre pumpar och inte plåga skiten ur en stackars pump.Ahhhhh...känns bra att omsätta teori i praktik. :,v(ohhh...livslängden kommer såklart att öka på hela riggen då ingen pump behöver tokplågas för att värma upp övriga rum...känns som om att anledningen till att det mest har instalerats SINGEL pump system är för att det varit så förbenat dyrt med flera fram tills nu.note:En enda ensam pump känns lite väl som tidigt 1900 tal (skojar lite, fast bara lite) Då hade man en stor fet spis eller dylikt centralt och det var varmt som fasen runt den och resten av kåken var mer eller mindre fisljummen eller skitkall. Javisst har dessa nya L/L pumpar fläkt, men Hallå! det räcker INTE! Och framförallt vem vill stå/bo/jobba/leva i en dragig "ORKAN" av varm luft?!?!? Inte jag i allafall...(och förmodligen ingen annan heller).Ha det gott alla! studs studsp.sSkulle fan ha köpt en pump till medans erbjudandet fanns kvar. Alltså totalt 4Med många små kan man nog även ha dom i sovrum eller dylikt om så önskas.
Citat från: Dr: Liquid skrivet 23 november 2007, 23:56:48Citat från: Rickard skrivet 16 november 2007, 21:55:44Storleken har ingen betydelse, som flickan sa, men den totala effekten (min kommentar).Med tre pumpar, även om de är små, får du en bra uteffekt och en bra spridning av energin.Tack och bock för inputen! Efter en dag av tester...så..Saken är helt klar, man få ha hur öppen planlösning somhelst så funkar det sugit med en pump. (om nu inte planlösning är ett enda rum ...typ)...Det blir rena HÅRFÖNEN och bastu-varmt i det rum som innedelen sitter i och i övriga rumm blir det mer eller mindre fisig eller ingen värme alls...sen kan folk tjata på hur mycket dom vill, det finns bara ett sätt att nå en komfort som liknar vattenburen värme och det är FLER PUMPAR måste in, och helst små.Jag kommer att kunna fisköra all mina tre pumpar och inte plåga skiten ur en stackars pump.Ahhhhh...känns bra att omsätta teori i praktik. :,v(ohhh...livslängden kommer såklart att öka på hela riggen då ingen pump behöver tokplågas för att värma upp övriga rum...känns som om att anledningen till att det mest har instalerats SINGEL pump system är för att det varit så förbenat dyrt med flera fram tills nu.note:En enda ensam pump känns lite väl som tidigt 1900 tal (skojar lite, fast bara lite) Då hade man en stor fet spis eller dylikt centralt och det var varmt som fasen runt den och resten av kåken var mer eller mindre fisljummen eller skitkall. Javisst har dessa nya L/L pumpar fläkt, men Hallå! det räcker INTE! Och framförallt vem vill stå/bo/jobba/leva i en dragig "ORKAN" av varm luft?!?!? Inte jag i allafall...(och förmodligen ingen annan heller).Ha det gott alla! studs studsp.sSkulle fan ha köpt en pump till medans erbjudandet fanns kvar. Alltså totalt 4Med många små kan man nog även ha dom i sovrum eller dylikt om så önskas.Kvalifiserat skitprat att "det blir bastuvarm i rummet pumpen sitter i". /Klasse
Vad har du monterat för pumpar