I Manuellt fläktläge så går faktiskt fläkten i den hastighet som man själv väljer rakt av! oavsett hur snabbt kompressorn arbetar.
Läge 5 ger läge 5 även om kompressorn jobbar på 20% (mycket ovanligt)
I auto så regleras fläkten via två stycken givare på innebatteriet (in/ut) samt rumsgivaren (placerad bakom det lilla "gallret" på höger sida av innedelen)
Detta är ju inget svar på frågan! Eftersom tendensen på Toshiba är att i Auto så når man inte fullt varvtal lika enkelt som vid manuellt läge och absolut inte med en låg temp på luften ut.
Något helt annat!
Jag testade att kyla utegivaren till -32grader och körde kyldrift! det fungerade utmärkt och maskinen stänger alltså inte av kyldriften ens om utetemperaturen når -32grader. (bra i vissa fall men kan den verkligen fungera längre tid på detta vis?)
Utefläkten jobbade vidare vid denna utetemperatur på lägsta hastighet men borde ju ha stoppat fläkten helt! (det kan ju dock ha varit ett test som inte är helt vetenskapligt) Maskinen kanske känner av rörgivaren och inte provoceras så lätt, får väl testa med en kartong runt hela utedelen istället.
Kanske en Inverter som klarar att köra kyldrift hur långt ned som helst