0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo jag läste oxå någonstans att inverterstyrningen var lite konstig. Samtidigt så sa killen på Thermoheat som jag pratade med att de även hade kollat på ett lite mer avancerat tyskt styrsystem än det siemens som den levererades med. Det skulle dessutom kunna kopplas upp mot internet. Man kanske kan få lite bättre styrning med en sådan.En Airwell verkar ju ganska vettig, att den inte går längre ner än -18 ºC grader spelar ju ingen större roll.Finns det någon som installerar den i Sölvesborgstrakten? Jag har inte hittat ngn ännu. Vad blir ca pris på en sådan anläggning med utedel o acktank förbered med solslingor? Thermoheat låg på ca 85k utan solslingor.Fast kondensering mot acktank är det väl med Thermoheat anläggningen eller? 430l e ju ganska ordentligt.Läsde dessutom precis att även IVT har en mitsubishi kompressor, det gör ju inte saken sämre. Men R407c känns lite ålderdomligt...
Går det tex att programera för en lägre temp i tex en vecka när man är iväg, för att sedan automatiskt höja tempen innan man kommer hem? Thermoheat har ej denna funktion, finns det ngn anläggning som har det?
om man växlar mot vatten tycker jag nog snarare att 410a låter korkat,........