0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Herr å fru Rådjur med sina 3 barn (trillingar) har sovit middag utan för köksfönstret. Dessutom ätit av snöbären (Vi kallar dom det iaf) 3-4 meter från mig. Filmade lite å tog några foton med filmkameran, (foton blir inte så bra) ska be grabben redigera det, så kan jag lägga upp lite bilder senare om intresse finns. Vill nån ha en filmsnutt, så går det åxå bra, men den måste jag i så fall skicka direkt till er..., eller kanske YouTube mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 12 november 2007, 14:52:27Herr å fru Rådjur med sina 3 barn (trillingar) har sovit middag utan för köksfönstret. Dessutom ätit av snöbären (Vi kallar dom det iaf) 3-4 meter från mig. Filmade lite å tog några foton med filmkameran, (foton blir inte så bra) ska be grabben redigera det, så kan jag lägga upp lite bilder senare om intresse finns. Vill nån ha en filmsnutt, så går det åxå bra, men den måste jag i så fall skicka direkt till er..., eller kanske YouTube mvh humlan. Ingen jakträtt på "hemgården" ?
Jag såg också trillingar i höst. jag undrar hur vanligt det är?Jag ser nya spår varje morron efter rådjur och räv. Att rådjuren verkar vara så nattaktiva!? Kanske det är jag som sover för länge!?
hej hållen du pratar om e ju perre för MR husqarna en smäll med 3ans hagel så går dom inte långt va ju ner å jagade rå i örebro det kryllar av dom i skåne sista morgonen så såg jag 9 st på väg ut till passet ...det e väl ungeför vad man ser på ett liv här hemma men det e faktiskt riktigt sega rackare sköt en bock på 150m med 222anin lite långt bak på revbenen ,,,men kulan gick ut mitt på bogen den lilla sprätten drog i väg säkert 150 m med ett bra skott innan den tippade i backenmen jag lovade mig att alldrig mer använda 222 på nått jag ska äta,ska jag ner fler gånger blir det en 308 med alaska,hela bogen va sönder trasad med 222an skit bössa
okej.Blev lite klarare Vi ärvde morfars älgbössa.Det var en 9,3 62 husqvarnaDå ingen hade licens gick den till skrot.Synd