Hejsan... Har efter lite problem flyttat rumsgivaren igen...
Verkar som jag har ett ganska "krångligt" hus... (bifogar bild)
Jag har golvvärme i v-rum, bastu, wc, tvätt, hall och gmg-rum... Radiatorer i resten dvs... 3 sovrum, allrum, kök, matsal....
Låt mig förklara

Om jag har rumsgivaren nånstans runt kaminen... dvs i nåt av sovrummen eller i köket... Så när vi eldar blir det kallt i vardagsrummet och hallen eftersom värmen inte når dit, eftersom rumsgivaren "slår av" värmen...
Gör jag tvärtom så har jag rumsgivaren i ett rum med golvvärme... och det har jag hört att man inte ska ha eftersom det krävs mycket mindre effekt för att värma upp ett sådant rum... dvs det blir kallt i resten av huset...
Har också provat att ha rumsgivaren i vårat sovrum och när vi eldat så har vi slagit igen dörren till sovrummet bara... Men med den placeringen uppstod ett nytt problem... I och med att vi sover i det rummet så bidrar vi med mer värme verkar det som... och då är det ganska kallt i resten av huset på morgonen...
Min senaste lösning är att ha rumsgivaren utanför rummet som heter "städ", det är för övrigt det kallaste stället på huset... mitt emellan radiatorerna och golvvärmen... Är det en bra idé att ha rumsgivaren på kallaste stället ?? jag menar att man tvingar upp värmen till 21 grader där och stryper där man vill ha kallare......

gör jag helt fel eller är det nån som har nån bättre lösning... verkar som jag provat det mesta

mvh mvh mvh.... hjälp gärna till

säg till om jag ska förtydliga mig