0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej tjaa raffen är ju tvär säker som det verkar...som vanligt jag vet att det inte finns just några reglar för hur det ska gå till...pratade med skelleftekraft för några månader senkillen jag praade med där sa att dom skulle på nån kurs/utbildning där dom skulle försöka ta fram regler så alla som levererar ström spelar på samma vilkor oavsett om du bor i skåne eller lappland det finns ju ett regerings beslut på att det ska bli lättare för småel leverantörer att sälja sin el
Hej Dr Chun-Lan! Ja det finns väl regler och förordningar även för detta. Om du investerar och sätter upp en snurra, så får du sälja den elen som den producerar i detta till ett kraftbolag. Din egen el får du naturligtvis köpa från kraftbolaget precis som vanligt.Mvh Raffen.
Hej Wigert! Om jag förstår det hela rätt så får man redan idag sätta upp mindre vindsnurror utan bygglov t.om, under förutsättning att mastlängden är kortare än avståndet från uppställningsplatsen och ut till tomtgränsen för nästa granne. Sen att det inte är någon större affär med ett mindre vindkraftverk, det kan ju vara en annan sak iof.http://www.atl.nu/Article.jsp?article=36281Mvh Raffen.