0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Visst kan det vara så att den inte är optimalt placerad, men så bra det bara går. Och det kan jag ju inte förändra...Fläkthastigheten är inställd på automatik. Vingarna är inställda rakt fram i rummets riktning./Anders
Har en Panasonic E9 som jag är klart missnöjd med temparaturregleringen på. Om det blåser lite ute måste jag direkt justera tamperaturen 1-3 grader för att få samma temp inomhus.Problemet är att tempsensorn ligger i innerdelen och därför inte stämmer med temperaturen i huset.Funderar på att plocka bort sensorn, förlänga sladden och placera den där jag vill ha den.Någon som provat? Tillför det några problem som jag inte tänkt på? Använder värmepumpen detta till något som blir problem med om jag flyttar sensorn?Misstänker av servicemanualen så är det "AIR TEMP SENSOR 15K 3950" som reglerar detta, har jag fel? Verkar vara en motståndssensor, så en längre sladd påverkar motståndet men det måste vara marginellt i förhållande till 15K.Kommentarer önskas, är det en bra idé?/Anders