0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej.Mesigt här nere vid Vänern, bara -2 grader. De både luft/luftarna bråkar om vem som ska värma huset. Den ena ligger på 450 W (40% last) och den andra ligger och slövarvar på 200 W (20% last). Varmt och skönt inne, drygt 22 grader. Ibland börjar de gå on/off. Skandal. Huset behöver nog ca 2000 W just nu när ingen hushållsel är igång. COP ligger uppåt 3 som jag räknar, men jag kan ju ha fel, det har hänt förr. Ska man aldrig få prova grejorna? MVH/Gano
Och den undebara snön faller i massor ! På söndag lovas upphåll då blir det årets premiär tur på skotern
hej.. jompaa eldar du inte ? min pump har tagit 2kwh på 2 dyngn,,,,vette fasiken om det är fläkten+ värekabeln som äter strömmen det kvittar den går sällan
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 07 november 2007, 17:17:53hej.. jompaa eldar du inte ? min pump har tagit 2kwh på 2 dyngn,,,,vette fasiken om det är fläkten+ värekabeln som äter strömmen det kvittar den går sällanJo det händer 2-3 ggr i veckan jag gör en brasa för att få varmvatten.Nu i november ligger solen för lågt för att solfångarna ska ge nått.Jag eldar sparsamt så veden ska räcka fram till våren./Bosse