0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan du Rickard hitta en likadan med installation och samma garantier så skämtsamt sagt ska jag gå på månen Det jag menar är Panasonic 7000btu IVT 12000btu samma???Om man ens funderar på en Panasonic så kan man lika gärna åka till Jula och titta på deras för 2998kr den är säkert samma som både Panasonic och IVT?? Eller kan jag ha fel??
Citat från: luckyman skrivet 02 november 2007, 20:52:31Kan du Rickard hitta en likadan med installation och samma garantier så skämtsamt sagt ska jag gå på månen Det jag menar är Panasonic 7000btu IVT 12000btu samma???Om man ens funderar på en Panasonic så kan man lika gärna åka till Jula och titta på deras för 2998kr den är säkert samma som både Panasonic och IVT?? Eller kan jag ha fel??Nope, jag kan inte hitta nån med samma garantier.Och, allvarligt talat så tror jag det kan var en bra affär att köpa en IVT med tanke på de långa garantierna, jag har svårt att tro att en "maskin" oavsett fabrikat håller för mer än 10 års mer eller mindre kontinuerlig drift.När det gäller underhållsvärme tror jag att en 7:a klarar uppgiften rätt bra, i alla fall i södra sverige.
Varför chansa med en Panasonic med blinkande H16 när det finns beprövade märken (IVT) som fungerar med 10 graders funktion samt fjärrstyrning ThumbsupVad annars kan man installera och lämna "Nöld kund garanti"
Citat från: Rickard skrivet 02 november 2007, 23:53:32Citat från: luckyman skrivet 02 november 2007, 20:52:31Kan du Rickard hitta en likadan med installation och samma garantier så skämtsamt sagt ska jag gå på månen Det jag menar är Panasonic 7000btu IVT 12000btu samma???Om man ens funderar på en Panasonic så kan man lika gärna åka till Jula och titta på deras för 2998kr den är säkert samma som både Panasonic och IVT?? Eller kan jag ha fel??Nope, jag kan inte hitta nån med samma garantier.Och, allvarligt talat så tror jag det kan var en bra affär att köpa en IVT med tanke på de långa garantierna, jag har svårt att tro att en "maskin" oavsett fabrikat håller för mer än 10 års mer eller mindre kontinuerlig drift.När det gäller underhållsvärme tror jag att en 7:a klarar uppgiften rätt bra, i alla fall i södra sverige.Rickard nu är du ute o snurrar, IVT har bland de sämsta garantierna de ger endast 2ÅR. Resten är försäkringar som baserar sig på PRIVAT kunds hemförsäkring som MÅSTE omfatta maskinskada. Självrisken få inte heller överstiga 3000kr då får du betala mellanskillnaden.Den gäller tex inte vid åsknedslag.Den gäller inte om jobbet understiger 3000krJag rekommenderar att man läser vilkoren på IVT's hemsida innan.Den som tror att försäkringsbolag inte tjänar pengar, kan även tro att premien inte kommer stiga efter man använt försäkringen.Finns många med RIKTIGA garantier som är längre än 2år.//Rickard
Jag förstår inte detta ständiga klagande på Panasonic,o Kinnan är man huvudimportör måste man få trycka på det i reklamen ...
Från 40% till 35% på grund av dålig reklam, ja så kan man dra slutsatsen. Eller också kan man dra slutsatsen att Rikard lagt till fler fabrikat så att antalet konkurrenter ökat. Närmaste konkurrent har 12%, ganska långt kvar till Panasonics 34.4%, Fujitsu är ju en riktig ousider med 8.6% trots att i alla fall jag tycker det verkar som att många valt dem här på forumet. Efter massiv marknadsföring av en viss person här...