Last har att EcoEl ar dalig pa VV. Stammer bra tycker jag. Darfor ar jag intresserad av att installera extern VVB eller en uppgradering av min panna samt cTc's nya "VV-knapp.
Tacksam for forslag men siktet ar installt pa en EcoAir som grund i alla fall.....
/Lasse (down under)
De flesta som har problem med varmvattnet har inte CTC heller.
Några har som som argument mot CTC att den är klen på att producera varmvatten men man måste ställa sig frågan räcker det till eller inte. Har man inte jättebehov som att kunna fylla stora bubbelbad så är inte det något problem.
Jag stängde av elpatronen det första jag gjorde och kommer att ha den avstängd så länge det går. Ett problem när man stänger av elpatronen kan då bli att det kan bli dåligt med varmvatten vår och höst men även det går att hantera.
Man vänjer sig snabbt att hantera CTS:s varmvattenegenskaper.
Under vardagar har jag schemalagt extra VV på morgonen under 1 timme (har ingen betydelse vid sommardrift).
De helgdagar som det varit normaldrift och panntempen varit låg när VV har behövts så har man manuellt fått "beställa" det, och efter 15-20 minuter har temperaturen varit tillräcklig för en dusch eller två.
Det som händer när man kör extra VV är att cykeln med 123 + 4 skippas och den kör alltid till 55 eller vad du satt som max temp. Detta gäller under den period som du vill att extra VV skall köras, 30, 60, 90, 120 minuter etc.
MVH // Rolle