0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan detta verkligen vara rätt? Det känns som den slukar el! På 6-7 dagar är förbrukningen i huset 199kwh och vi är 2 personer som knappt är hemma!
199 låter inte så mycket. Själv gör vi av som Ulmian 40-50 per dygn.Men det beror ju på hur stort hus du har? Izor skriv gärna in hur stort hus du har, hur varmt ni har inne mm.Hej!Jag tackar er för svaren! Mkt uppskattat!Jag har 110m2 i ett plan och faktiskt dåligt isolerat bla 2 glasfönster. Jag trodde att det gick mkt el, kanske har jag fel...Vad tror ni om alla kompressorstarter? Min elektriker kompis(kan ej värmepumpar) var orolig för att kompressorn skulle slitas ut av alla starter vilket låter logiskt. Dock läste jag ngn stanns i forumet att det är vad som skiljer co2 mot andra system, man mer eller mindre räknar med att den skall starta ofta. Kan detta verkligen stämma? Har ni tips på hur jag kan testa systemet för att uppnå best effektivitet till minst förbrukning?Firman som installerade pumpen kunde inte co2an alls!HAr ni övriga tips ang co2an?/Izor
Firman som installerade pumpen kunde inte co2an alls!
Citat från: izor skrivet 29 oktober 2007, 20:13:06Firman som installerade pumpen kunde inte co2an alls!Oj, vad förvånad jag blir... Tror Ahlsell får ta och titta över sin säljagentur.Verkar vara alldeles för många medelmåttor som har tillstånd att installera CO2:an...