0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hej måste kollas upp det verkar ju vettigt att ta reda på riset vad används det till lövstör ?
hej joo tyvärr e det ju nästan omöjligt att kolla upp ochså,stackarna som e drabbade säger knappast nått utan e jätte glada för att dom har jobbdet värsta jag hört e en företagare som anställt polacker eller lettländare å gav dom en "normallön" dvs 17 000kr i månaden (fast vette f-n hur många timmar dom jobbade)han hämtade hem lite av lönen genom att hålla dom med boende i nått gammalt ruckel han tog 1500-2000kr per skalle i hyra,å gjorde mat avdrag på lönen då han generöst gav dom mat....som va utgånget datum på,han fick köpa maten väldigt billigt på en ica affär ,,,,då det såldes som grismatdet e så man skäms för att va svensk ibland
Hej Har pratat med killen allt låter super bra,hyfsat betalt för pinnarna å vi har obegränsat med matreal men ....det är ca 50-60 mil dit dom ska å frakten är inte billig,den äter upp stordel av vinstentyvär hadde jag bott i Ö-vik/sundsvall med omnejd hadde jag vare förmögen om 12 månader....håller inte röjföretagen där nere på med detta ?
Jag har jobbat lite i polen och arbetarna har det inte lätt där heller kan jag säga.
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 30 oktober 2007, 22:52:38Hej Har pratat med killen allt låter super bra,hyfsat betalt för pinnarna å vi har obegränsat med matreal men ....det är ca 50-60 mil dit dom ska å frakten är inte billig,den äter upp stordel av vinstentyvär hadde jag bott i Ö-vik/sundsvall med omnejd hadde jag vare förmögen om 12 månader....håller inte röjföretagen där nere på med detta ? Inte vad jag vet, verkar mest vara privatpersoner som går efter (skogs)vägar å röjer..., å kanske mindre skogsägare... Men man ser dom där störhögarna "överallt" så visst måste det löna sig för dom som behärskar tekniken att hugga dom.mvh humlan.