0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
samt att jag förmodlingen kommer att ha andra jobb under vintern,så har det ju funkat för mig i flera år i vanliga fall vickar ju på skolbespisningen köket på dagis mm mm så att hitta jobb har liksom vare minsta problemet
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 28 oktober 2007, 09:07:00samt att jag förmodlingen kommer att ha andra jobb under vintern,så har det ju funkat för mig i flera år i vanliga fall vickar ju på skolbespisningen köket på dagis mm mm så att hitta jobb har liksom vare minsta problemet Varför stämplar du om det inte är något problem att hitta jobb?Ena stunden så är ryggen på väg att ge upp och andra stunden så kan du jobba med röjning utan problem?? Vad är rätt vad är fel?
Reglerna som gör det omöjligt för dig att starta en firma då du bara har en uppdragsgivare (din chef) finns till för att man skall undvika lönedumpning.
Hej snö 2 månader per år ?? nov,dec,januari,februari,mars å aprill = 6 månader åt minstonde 4 månader e det 1m snö felet e att sågarna i princip slutar funka,då det dammmar in snö i sågen så lägger luftfiltren igen,gasvajrar fryser mm mmmen visst det går att röja med lite snö .fast felet e att det går fruktat sakta å e väldigt oekonomiskt tror inte markägarna e villiga att betala 3500 kr i stället för 2000kr per ha bara för att gerjerna knappt funkar på vinterndet e väl ungefär som att hacka tjäle med en grävmaskin visst det går men fruktat sakta å sliter grymt på grejerna det e bara vackert att inse att vi bor på ett ställe där det är vinter å man får anpassa sig efter det
Har du ingen i din närhet som driver företag. Han kunde projektanställa dig när du har jobb och fakturera kunden och ge dig lön. Du kan återgå till a-kassa när det inte finns jobb.Jag tycker inte att det är krångligt att starta och driva företag i Sverige. Men jag gjorde det utan starta eget bidrag. Om man söker bidrag krävs det väl att man visar att det troligen kommer att gå ihop och det är ju synnerligen rimligt krav för bidrag. Jag vet inte hur det funkar nu med bidrag.
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 28 oktober 2007, 17:47:18Hej snö 2 månader per år ?? nov,dec,januari,februari,mars å aprill = 6 månader åt minstonde 4 månader e det 1m snö felet e att sågarna i princip slutar funka,då det dammmar in snö i sågen så lägger luftfiltren igen,gasvajrar fryser mm mmmen visst det går att röja med lite snö .fast felet e att det går fruktat sakta å e väldigt oekonomiskt tror inte markägarna e villiga att betala 3500 kr i stället för 2000kr per ha bara för att gerjerna knappt funkar på vinterndet e väl ungefär som att hacka tjäle med en grävmaskin visst det går men fruktat sakta å sliter grymt på grejerna det e bara vackert att inse att vi bor på ett ställe där det är vinter å man får anpassa sig efter det Jamen Du får såklart flytta runt med röjningen, precis som Vi fick göra med vårt jobb. Så är det ju med alla säsongsjobb, å då kan det inte va svårt att täcka in 10 månader i Sverige. En husvagn å nåt ställe att tvätta sig på är allt som behövs, sen jobbar man såklart inte fem dagar å sen hem, Vi jobbade 10 dagar i sträck å minst 10-12 timmar om dan, när Vi låg borta... Vad gör Ni förresten med det som röjts ner? Låter det ligga, flisar upp det, eller lövstör till Kubal? Lövstör verkar gå att göra en del pengar på...mvh humlan.