0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag är ännu äldre, så jag vill ha CCR, AC DC, Deep Purple, Clapton. Led Zeppelin å såna som spelar på riktiga instrument Apropå nostalgi, så kommer Rod Stewart till Sundsvall i maj 2008, om nu nån skulle vilja se han live...mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 21 oktober 2007, 21:54:33Jag är ännu äldre, så jag vill ha CCR, AC DC, Deep Purple, Clapton. Led Zeppelin å såna som spelar på riktiga instrument Apropå nostalgi, så kommer Rod Stewart till Sundsvall i maj 2008, om nu nån skulle vilja se han live...mvh humlan.Den "korta" versioner av Dazed and Confused på dubbel CD:n "Led Zeppelin, The BBC Sessions" (rekommenderas för de som var med på den tiden). Jag tycker den som är 18+ minuter är bättre http://www.cdon.com/product.phtml?prod=30790
Citat från: tipo874 skrivet 22 oktober 2007, 10:32:40Citat från: humlan57 skrivet 21 oktober 2007, 21:54:33Jag är ännu äldre, så jag vill ha CCR, AC DC, Deep Purple, Clapton. Led Zeppelin å såna som spelar på riktiga instrument Apropå nostalgi, så kommer Rod Stewart till Sundsvall i maj 2008, om nu nån skulle vilja se han live...mvh humlan.Den "korta" versioner av Dazed and Confused på dubbel CD:n "Led Zeppelin, The BBC Sessions" (rekommenderas för de som var med på den tiden). Jag tycker den som är 18+ minuter är bättre http://www.cdon.com/product.phtml?prod=30790Det var roligare förr. Långa låtar, mycket improvisation och skickliga Live-musiker. Den längsta låten i min samling är nog Mountain Jam med Allman Brothers med sina dryga 44 minuter. Min favoritskiva med Led Z är "The song remains the same". Genuint bra rakt igenom. /Paj
Thumbsup Riktigt gammal godingJag var hel såld på Acid House på högstadiet.Här är några klasiker
Jag kan bara inte låta bli att slänga upp en länk till denna, i mina öron, mycket eminenta låt. (viss nostalgi kan bidra till att jag tycker den är bra )...Vad jag kommer ihåg så gjorde han två låtar, men jag kan ha fel.*felix -make crazy*....Grejen är den att vi diskuterade 90-tals dance musik på jobbet och då tänkte jag på den låt som länken går till, men kom inte på vad den hette. Blev riktigt glad när jag hittade den senare..
Citat från: humlan57 skrivet 21 oktober 2007, 21:54:33Jag är ännu äldre, så jag vill ha CCR, AC DC, Deep Purple, Clapton. Led Zeppelin å såna som spelar på riktiga instrument Apropå nostalgi, så kommer Rod Stewart till Sundsvall i maj 2008, om nu nån skulle vilja se han live...mvh humlan.Vaddå riktiga instrument, det är väl upp till åhöraren att avgöra om instrumentet kan betraktas som instrument Många säger att datorer inte är riktiga instrument och vem som helst kan slänga ihop en storsäljare, ja men gör det då för ni blir ju mångmiljonärer, eller var det inte så lätt att fixa en catchy tune... De som lyssnade på Felix vilket jag gjorde borde väl ha följt utvecklingen? Alltså lyssnar jag numera på vocal trance såsom www.NERADIO.se studs
...De som lyssnade på Felix vilket jag gjorde borde väl ha följt utvecklingen? Alltså lyssnar jag numera på vocal trance såsom www.NERADIO.se studs
Egentligen är ju inte ens sång godkänt som musik annat än som utfyllnad mellan solona. Tacka vet jag skickliga instrumentalister. Har du varit på någon jazzfestival nån gång så förstår du vad "riktiga instrument" och "riktiga musiker avser". Musik behöver inte vara bra för att den säljer, det är som med all annan kultur.