..Hittade en till gammal favorit Thumbsup
Kanon! Störtskön och lagom störd. Gärna fler tips!
Hehe Någon som är rejält störd är ju Aphex Twin. Come to daddy (pappy remix) är något utöver det normala (youtube kan dock inte reproducera/representera låten som CD'n låter matad genom stereon). Han har sånna sjuka beats och ljudbehandling att hjärnan får fullt upp och sortera intrycken. Känns som att öronen blir typ 5 grader varmare när jag lyssnar på låten!
Här är en tidig goding:
Jag upptäckte 808 state ganska sent men gjorde det genom In yer face. Köpte dessvärre fel album. In yer face var ju på Ex:el, jag köpte Gorgeous. Gorgeous är lite tam men har iaf två schyssta höjdpunkter i form av Timebomb och Colony
Haru fler bra tips?!
Swepri Humlan57 Citactiva ja å resten åxå såklart!Dessa snubbar spelar på riktigt och gör det live,
kanske inte lika tighta som Clapton och J.J Cale,
inte lika vemodiga som Chris Rea osv..
Men... MEN, det är nog näst intill omöjligt och hitta artister som jobbar hårdare, som kan ge mer själ och av sig själva till musiken och verkligen kunna säga "jag gav allt" när konserten är över.
Musik på riktigt:
De e ÄKTA det... här saknas det inte feeling.
Dom spelar musik på ett sån't sätt att jämföra det med något atletiskt är som att simma 200m med ett 20kilos ankare i handen.
Jag tar varje chans jag får för att rekommendera en del av Junkie XL's album.
Gillar Prodigy stuket (typ Music for the Jilted generation skivan) så är hans J XL album "Saturday teenage kick"
Om inte låten "Underachievers" får igång dig så behöver du nog en defibrilator. Låten är en väl avägd blanding av musik typ Prodigy, röstläge typ prodigy, textleverans typ beastie boys = en jädrigt skönt gung
Plattan är 90% guld, fruktansvärt bra ljud, stressar alla högtalarmembran i huset riktigt bra.
Skivan är SÅ jäkla bra att jag har 2 exemplar! eeeh.. jag råkade tappa bort den första.. blev helt knäckt och blev tvungen att köpa nytt ex... Hehe, sen hittade jag första plattan igen! Nå'n som är sugen?
En annan låt på plattan "x-panding limits" finns här (+ del av Underachievers)
...fast åter igen, youtube ger inte ljudet rättvisa!
Låten "Dealing with the roster" var med i filmen Blade (börjar när vampyrerna på blod-discot blir aggresiva)
(del av låten hörs mellan 0:14 till 1:40)
Mer klassiker:
Hur house gav födelse åt eurodance Cappella
Och här är nu Cappella eurodance
Cappellas bästa med lite Felix-sound...
Bonus:
...
Mkt bra analys. Capella's album "U got 2 know" har ju ruskigt hög och jämn kvalitet! Inte ett tråkigt spår!
3 av dom låtarna du nämnde ligger ju på den plattan dessutom.
Min favorit var nog "Take me away"... hårt skall det va.
Bland mina Dance favoriter ligger n-trance och deras album "electronic pleasure". Det är åxå en platta som har väldigt jämn kvalitet och faktiskt med vettig text och inte bara maniskt upprepande av en mening. Ganska varierat tempo/stil över skivan gör att de flesta hittar riktiga pärlor. Personlig favoritlåt kategori "lugnare" är "Softly" -sjuuuukt bra mixad och bly-tung trots relativt lågt tempo. Låtvinnare i kategori "dansa för f*n!" vinns enkelt av "set you free":