0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Anledningen till att priserna anges utan moms är att dom flesta helst/enbart säljer till företag.
Annars går det ju köpa en för 999:- på onzza, dom har även färdigkonade rör.
Köper du ett känt kvalitetsmärke så tar generalagenten ansvar.
Citat från: larryd skrivet 24 oktober 2007, 14:20:42Köper du ett känt kvalitetsmärke så tar generalagenten ansvar.Inte generalagenten... Det är tillverkaren som tar ansvar vid stora seriefel, tex H16 på Panasonic. Även om det tog evigheter att få nya utedelar och man fick stå med kostnaderna själv.Om du köper en Daikin från Onzza och fläktlagret går sönder tro inte att Daikin sverige ger dig en ny.//Rickard
Citat från: mrfrenzy skrivet 24 oktober 2007, 13:11:59Anledningen till att priserna anges utan moms är att dom flesta helst/enbart säljer till företag.Kanske många, men jag får intrycket av att en del firmor kör med detta också för att kunna skylta med konkurrenskraftiga priser gentemot privatpersoner (de flesta tycker jag har villor som exempel på hur mycket man sparar)...
Hej!Monterade en Tohsiba pump i helgen som hade +8gr. funktion. vilket innebär att man kan köra på "underhållsvärme" då man inte behöver varmare. Har själv en Chunlan i garaget men den går bara att köra +15gr som lägst, vilket ju känns lite "onödigtvarmt" när man inte är där och mekar. Funderar att köra den mer på timer för att på det viset sänka "medeltemperaturen". Tror att jag sett en Panasonicpump på nätet som även den har +8gr funktion.mvh pettja
Citat från: pettja skrivet 22 oktober 2007, 10:27:24Hej!Monterade en Tohsiba pump i helgen som hade +8gr. funktion. vilket innebär att man kan köra på "underhållsvärme" då man inte behöver varmare. Har själv en Chunlan i garaget men den går bara att köra +15gr som lägst, vilket ju känns lite "onödigtvarmt" när man inte är där och mekar. Funderar att köra den mer på timer för att på det viset sänka "medeltemperaturen". Tror att jag sett en Panasonicpump på nätet som även den har +8gr funktion.mvh pettja Exakt vilken modell är det som har denna funktion ?Vilka andra märken/modeller har detta "underhållsvärme -läge" ?