0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej.Jag har lite problem med norskan, vet inte om jag förstått frågan riktigt... men tror ändå att du löser dina problem om du flyttar givaren för framledningstempen till radiatorsystemets framledning (efter acktanken).
Om jeg kobler om VB pumpen så den går sammen med KB mister vel VP alle begrep om når det trenges varme siden den ikke lenger sirkulerer gjennom VP? må vel flytte sensoren for varme til acc da?
evt kjøre sensoren på shunt 2 og justere shunt 1 så den aldri har varmebehov?evt kan hele shunt 2 brukes til noe i denne anledning? der stenges vel sirk pumpen om behovet ikke er der og det er egen temp sensor og regulering...
tilstand i dag:Jeg lar externe cirkpumpen gå kontinuerlig (vil ha det slik).VP har sin interne VB sirk som også står på kontinuerlig (trinn 1), da får framlednings sensoren (internt i VP) kontinuerlig temp fra ACC og alt fungerer med reguleringen.framtid:Jeg vil la interne pumpen gå kun når VP gjør varme (dvs en liten besparning ~35W) men da må framledningsreguleringen ha en annen sensor å kjenne av framledningstemp for gulvvarmen med?flytte framledningssensor till acc tanken (utgående til gulvvarmen)?noe annet bra sett å gjøre det samme på?ikke sikker på om jeg heller forstår helt hva shunt2 er ment brukt til, den har hvertfall en egen kurve, justering (offset), min og max og kompensering, men ser ingen egen sensor enda... mulig jeg har misset noe vitalt.Om ikke det finnes en måte å tvangstyre den interne VB sirc pumpen må den kobles om, slik som ojacobsen skriver, eller evt. en annen kobling som gjør det samme?
Det där är precis min anläggning, gör som sagt ovan, och sen blir det bra --/:Sensor på andra sidan ACC.Koppla intärna CP till CP-KB (funderar på att sätta in ett relä med tidsfördröjning så att den går lite längre än CP-KB).Trodde inte att shunt2 skulle dyka upp i menyn när pumpen inte är där..