Sluta tramsa nu Anders!!

Berätta om de två billiga sätten du vet döda legionellabakterier eller så säger du som det är,att du inte vet.
* Jag tramsar inte.Det är faktist fakta.
Djuret som lever vid Sydpolen heter björndjur och varför den överlever är att den har en speciell sokerart i blodet. Detta gör att den tål extrem nedfrysning utan att dö.
När de satte Surveyor (kommer inte ihåg hur det stavas) på månens yta, så hade den en kamera för att skicka tillbaka bilder till jorden. För att NASA skulle veta om marken var fast nog att gå på inför landningen 69. Och att månlandaren inte bara skulle sjunka ner i 50 meter kvicksand.
Någon hade vid monteringen av kameran råkat hosta och nysa i den. Vid andra månlandningen den 19 November i "Stormarnas hav" 1969 så var Pete Conrad och Al Beans prioritet No 1 mål, att landa så nära roboten som möjligt, samt att hämta kameran.
Väl på jorden igen så öppnades den och organismerna hittades, sattes i petriskålar samt började leva igen. Snacka om survivors. Utan luft, 150 grader varmt lätt på dagen, -50-100 på natten, inget skyddande magnetfält för strålningen mm. från solen.
Så kom inte och snacka om vad som går och inte. De överlever oss i alla fall.
Allt detta är fakta som går att kolla upp. Inte en massa svammel.
Nu tillbaka till vad det var du/ni ville veta.
Jag tycker vi lägger upp en nytt ämnessida här på forumet, där alla kan uppge vem dom är vad dom jobbar med och för vem, av ärlighet. Ingen blir idiotförklarad som är nybörjare på ämnen/ämnet, vad som än diskuteras och man kan fråga experter på området som finns här om ditt eller datt, eller få tips om vart man finner information/fakta om det ena eller det andra.
Eller så låter vi bli och alla går som hankatter och tittar snett på varandra.
Jag kan ge lite tips om läsning om ni vill lära er om vattenrening mm.
De JAG jobbade åt (en del av mitt unga liv),var Osmonics i USA, och i synnerhet Desal. Det var deras produkter vi använder BLANDANNAT, men också flera andra leverantörer. Israeliterna är stora på detta, så också Danskarna och Fransmännen,Tyskarna, Finnarna. Alla i olika changer och med olika lösningar på samma problem. NASA använder det. Nu även militären i USA där du har en dubbel plastpåse, kan ta vatten ur vilken gjyttjepöl som helst, eller i nödfall pinka i plastpåsen. Sen dricka superrent vatten på sekunder, oavsett om det innehåller bakterier,smuts,föroreningar av andra slag.
Detta är inte heller någon ny bibel eller Gud som kan lösa all problem i hela världen. Men en väg att gå. Detta uppfanns av Fransiskanermunkarna (har för mig att det var den ordern, kan varit någon annan munkorder) på 1500-talet. Titta när ni badar, vad händer med era fingrar?. Där har ni det. Det är en natrurlag som kallas Osmosiska trycket. Den kommer du inte runt, för utom på ett sätt. Genom att revisera trycket.
Ett exempel:
Därför kan man inte dricka saltvatten. Vad händer, jo saltet tas upp av blodet snabbt, vilket gör att du spränger dig av högt blodtryck eller hjärtat stannar, pg.a att kroppen dränerar så mycket vatten den kan till blodet, för att späda ut blodet. Är saltnivån inte så hög så söker sig saltet in till kroppscellerna och gör att alla dessa kollapsar. Varför?. Jo för den lägre elektrolytiskt laddade vätskan, strävar efter att jämna ut den högre elektrolytiska vätskan(blodet). Alltså så Kollapsar cellerna pg.a uttorkning. Och DU DÖR.
Du dör av två anledningar. Antingen den ena eller den andra.
Någon mer som vill diskutera om detta?.
Så nu kan vi ta det här i andra forumstrådar och gå tillbaka till ursprungsfrågorna igen.
Och Jag lyckönskar alla nybörjare som bara VÅGAR skriva här. För de stackarna blir ju slaktade, av självutnämda experter. Dett har jag sett på andra forum i andra branscher.
Ni får aldrig sluta fråga som är nya, eller vara rädda för att fråga. Ni som vill veta. Då är vi illa ute.
Det ni gör att vilseleda en massa med falska fakta, samt skrämmer folk till tytnad. Det är väldigt fult, inte precis medmänsklighet ur sina bästa sidor.
Jojo. Svenskarna är ett folk som är vana att bli ledda. Se vart det tagit oss senaste åren i samhället.

.
Alla vill vara sektledare.