0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dessutom finns det två mycket billigare sätt att döda av allt direkt som kan användas, detta skulle göra att tempen på varmvattnet ut kan hållas exakt på den temp man vill ha ut (lägre)= och spara mer energi.
Jag väntar fortfarande på svar från Anders S. --/ Är ENORMT nyfiken på dessa två mycket billiga sätt att döda legionellabakterier.MVH SIBY
hej ...ur hjärtat ....jävla svammel kläm ur dig din otroliga kunskap eller tig ,,mig kvittar det
Jag tror det var värmeväxlare ni ville diskutera här.Vi kan ta upp vattenrening mm. i en speciell tråd om ni vill. Har fått stipendie, varit i USA (San Diego,LA) och tittat på deras tekniker för att rena vatten (SanD. har största hemmahamnen för stilla havsflottan ), skrivit avhandling och jobbat mot Tetra,Pasilac,DME mm.. Tappade tyvärr intresset pg.a inkompetenta chefer i den branschen jag var, som aldrig såg möjligheterna mm., och att det skulle ta efter min livstid om det utvecklades i den takt dom ville. Nya filterna i titanoxid klarar ph 1-2 upp till ph 11-12 och kan steriliseras i 110 grader. Det innebär att diskmedeltillverkarna svettas pg.a att man inte behöver byta diskkemikalier. Och i synnerhet inte i kombination med mikrovågstvätt. Som gör att en tvätt går på 15-25 sekunder, utan någon tillsats av tvättmedel alls, och i kallt vatten. Hur roligt skulle det vara för Via,Ajax mm. .