0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
För att inte hamna snett konstrueras den för att CE-märkas vilket kräver rätt mycket.
Tänkte mig en provserie på ca 30 enheter att spridas jämt över landet... sedan eventuella buggfixar och efter det en större serie.
Citat från: Rickard skrivet 28 december 2007, 13:25:09För att inte hamna snett konstrueras den för att CE-märkas vilket kräver rätt mycket.Sen kommer ROHS direktivet som ställer krav på komponentval och lödteknik. Det är mycket att hålla reda på./Johan
Citat från: Rickard skrivet 07 oktober 2007, 08:35:09Tänkte mig en provserie på ca 30 enheter att spridas jämt över landet... sedan eventuella buggfixar och efter det en större serie.Gäller detta fortfarande eller kör du direkt ut ?
Ok! för en som funderar på att köpa ett loggerkit nu kanske bör vänta några veckor på den nya loggern?
angående ce-märkning, gör som alla andra kleta på ett ce märke samt skriv ut ett intyg att det uppfyller kravet enligt ngn bra eu norm som exempelElektriska produkter - lågspänningsutrustning (73/23/EEG) eller Elektromagnetisk kompatibilitet (89/336/EEG) så gör alla andra i principexempel nu till jul o nyår så kommer det massor av asien-elslingor som man bara kletat på ett märke vissa är farliga men importören finns bara i ett par månader sedan är dom borta och då är det för sent att komma med ngt.
Citat från: Shelby67 skrivet 29 december 2007, 20:12:07Ok! för en som funderar på att köpa ett loggerkit nu kanske bör vänta några veckor på den nya loggern? Kanske, kanske inte, jag kan som du säkert förstår inte garantera att det bara dröjer några veckor, först måste jag som sagt få tillgång till prototypen, sedan hitta en tillverkare som kan fixa tillverkning av kretskortet (när de har tid är ju svårt att säga), och sedan skall produkterna monteras i en anpassad kapsling, nåt som också kommer att ta lite tid. (Anpassningen av kapslingen)Den nya loggern kommer också att bli lite dyrare, räkna med minst 500 kr "extra" om du vill kunna logga 5 tempgivare och 2 elmätare.Man kommer att kunna ansluta befintlig logger till nya "centralenheten" om man har den logger jag idag säljer.