0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
1. Det måste vara kallare än +5 utomhus2. Avfrostningsgivaren måste känna av temperatur kallare än -2 3. Utedelens fläkt måste gå4. Värmepumpen måste vara inställd på Heat mode.Avfrostningen fungerar enligt följande:När avfrostningen initieras väntar avfrostningsgivaren på temperatur + 5ºC,om det inträffar inom 8 minuter, vilket är max avfrostningstid, vill det läggastill 15 minuter på nästa gångtid, så fortsätter den tills den inte uppnår +5 och på samma vis tar den då bort 15 minuter på kommande gångtid.Gångtiden tillåts som max vara 120 minuter totalt.
10-2. PRE-HEAT CONTROL SETTINGPRE-HEAT CONTROLWhen pre-heat control is turned ON, compressor is energized. (about 50 W)To activate the pre-heat control, cut the JK wire of the inverter P.C. board.(Refer to 11-6.1)NOTE: When the inverter P.C. board is replaced, check the Jumper wires, and cut/solder them if necessary.
Rätta mig om jag har fel nu. Det jag har läst så ska bygeln finnas på kretskortet i utedelen, om denna klipps av så skall det med ca 50 watt värma kompressorn då denna stått stilla i mer än 30 minuter, tex vid kamineldning. Undrar om värmningen alltid startar vid "kompressorvila" i över 30 minuter, det borde den göra, eller kan det vara temperatur-styrt oxå.Micke.
Angående den här knipsningen för kompressorvärme. Vet någon om det är en värmeslinga eller om det är invertern som lägger ut en ström för att värma kompressorn? Är det i så fall en konstant fast effekt eller håller man kompressorn på en viss temperatur med hjälp av termistor och varierande effekt eller styrs värmen med med beräknade strömvärden i förhållande till utetemperaturen?