0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nej jag menar att.Ska elementen vara varma upptill å svala nertill när det producerar värme i huset.Pumpen hade gått ca:20 min.
Citat från: 24:an skrivet 04 oktober 2007, 07:54:20Nej jag menar att.Ska elementen vara varma upptill å svala nertill när det producerar värme i huset.Pumpen hade gått ca:20 min.Jepp det ska det, kolla runt så att alla radiatorer är svala nertill, ingen radiator ska vara jämnvarm.
Citat från: Carl N skrivet 04 oktober 2007, 14:58:53Citat från: 24:an skrivet 04 oktober 2007, 07:54:20Nej jag menar att.Ska elementen vara varma upptill å svala nertill när det producerar värme i huset.Pumpen hade gått ca:20 min.Jepp det ska det, kolla runt så att alla radiatorer är svala nertill, ingen radiator ska vara jämnvarm. Allvarligt, ska radiatorerna vara kalla nertill..? Vissa av mina är kalla och vissa är mer ljumna nertill..Jag trodde att det var dom ljumna som var rätt! Dom måste väl ge mera värme?
Verkligen intressant detta. Jag har alltid trott att hela radiatorytan ska vara jämnvarm, och har därmed trott att luft i systemet har varit boven då det allt som oftast är så att övre halvan av radiatorn är varm, medans nedre känns kall i jämförelse. Men det är alltså så det ska vara?