0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Först av allt så heter den inte Samsung utan Mitsubishi Electric ochär en 4.5kW värmepump, allt som allt kanske i minsta laget för ditt husmen borde ändå ge varmare inne. Försök ställ upp temperaturen till 31grader som är max, kör ett tag och känn efter om luften blir riktigt varm.Om den blir det så fungerar värmepumpen men du får ha högre temppå fjärren för att få varmare, att det skiljer några grader är normalt.Innedelens placering kan vara så att den suger tillbaks sin egen avgivenvärme ganska snabbt och på så sätt bryter på termostaten.BjörnK
Temperatur utom hus är runt 7 grader och undrar hur ska man ställa in för att bli varmt i alla rum och att temp. ska inte skiljas mer än 1 grad som jag accepterar ?
Canvac monterar inga VP de är grossister.//R
Canvac monterar inga VP de är grossister.Sätt VP på fasta fläkt lägen och pressa ivägluften. I trånga utrymmen med lite luftvolym så går det inte att köra på auto då stänger VP av sig.//R
:)Tack alla med bra råd.Jag vill bara fråga Rickard vad är "fasta läge" jamförelse med "auto" läge ?Om du menar på fjärrkontrolen och Vane knapp,finns 4 olika läge med en liten komma tecken som visar tror jag riktning åt vilken håll ska VP blåsa,femte tryck ger en vinkel pil för att blåsa på sidor mest, och sen sista tryck på fjärren är "auto" läge med liten fläkt !Vilken ska jag trycka enligt Dig för att få så kallades "FASTA LÄGE"?Ursäkta språket men jag tror att ni förstår mig i alla fall.Tack alla för hjälpen (På kvällarna jag trycker in fläkt på 3 fart och på 24 och nu är det mycket bättre )/Boris/Citat från: Rickard VPCenter skrivet 03 oktober 2007, 22:37:45Canvac monterar inga VP de är grossister.Sätt VP på fasta fläkt lägen och pressa ivägluften. I trånga utrymmen med lite luftvolym så går det inte att köra på auto då stänger VP av sig.//R