0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Och vad gäller pelletsen så är den ju inte så billig längre heller, och priset kommer succesivt att öka ganska kraftigt p.g.a brist på råvara. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 05 oktober 2007, 10:58:03Och vad gäller pelletsen så är den ju inte så billig längre heller, och priset kommer succesivt att öka ganska kraftigt p.g.a brist på råvara. Mvh Raffen.Det var intressant.Vad har du för källa till det uttalandet att råvaran skulle ta slut?
...Jag kör också med luftvärmepump och har en braskamin i källaren som du kan se i min profil, och har sänkt min totala energiförbrukning med mellan ca 7000-9000 kwh/år beroende på vinter.Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 05 oktober 2007, 10:58:03...Jag kör också med luftvärmepump och har en braskamin i källaren som du kan se i min profil, och har sänkt min totala energiförbrukning med mellan ca 7000-9000 kwh/år beroende på vinter.Mvh Raffen.Visst var det du som kör vv-beredaren på timer Raffen? Typ stänger av den på natten eller dylikt.Du har i så fall glömt ta med det i din "profil".