0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Klart bäst är att försöka följa Bloomberg Televison å CNBC Europe på 1W CanalDigital. Då får man mycket mer info än vad div experter vill att Vi ska veta, eller fås att tro på. Men jag förstår att det kan vara svårt, då inte många har möjlighet att sitta å glo på en Tv-skärm hela dagarna, som jag har. Men där får man mycket bakgrundsinfo, som aldrig kommer fram på ekonomisidorna. Ta t.ex vinstvarningarna från bankerna igår, det var ju eg en positiv nyhet om helheten framgått, men vad jag förtår så framgick aldrig det, av det klipp som Bertil kopierat in. Hade allt varit med, så hade det åxå framgått att bankerna nu klarat av problemen med "skräplånen" å därför räknade med mera normala förhållanden under 4:e kvartalet. Å "marknaden" ansåg att den info som den fått, var tillräcklig för att låta sig övertygas, om att dessa banker nu rett ut "alla problem. Därmed steg även kurserna under dagen, trots de kraftiga vinstvarningarna. Vad jag menar är, det gäller att ha tillräckligt med info från så många håll som möjligt, annars kan vilken nyhet som helst tolkas alldeles galet. mvh humlan.
Jag handlar oftast fonder hos Robur/Swedbank, SEB å H&Q + PPM förstås. Sen ligger några poster å "skräpar" på andra ställen..., nåt månadssparande, å en del pensionsfonder som tillkommit genom div arbetsgivare. Hmmm kanske dags att kolla upp det där lite närmare, har faktiskt ingen riktig koll på dom Har inget hos Avansa då jag inte vill bli påverkad av vad som skriv på nån sida, nåt som jag tror är lätt hänt. Mina egna ideér har ju fungerat, så jag försöker att hålla hårt på det, då har jag inget annat å skylla på, än mig själv. Inte heller behöver jag gräma mig över, att inte ha gjort som jag själv tänkt Dumt!? Kanske det, men jag är tjurskallig, så det lär inte nån kunna ändra på :-[ Orkar.., jag försöker ju leva på det, har inget annat "jobb", så jag sover när jag blir trött helt enkelt. Dessutom tycker jag det är otroligt kul att följa vad som händer, å själv gissa hur det reageras på händelser, å se om jag får rätt. Även om jag/ingen nånsin kommer att bli fullärd, så lär man sig att tyda mycket av händelser, å inte se så otroligt kortsiktigt som många investerare gör. Det är dom sakerna jag försöker placera efter, å inte skita ner mig, som nu när "skitlånen" fick börserna å gunga rejält. Men självklart har jag fått mina smällar åxå, å fler lär komma mvh humlan.
Du får gärna retas om det är mig du retar. Är själv nöjd med mina omplaceringar. studs För tillfället är magen nöjd den med.
Ska bara retas lite "All time high" på börsen i Ryssland igen, 2:a gången den här veckan, tur jag gick på magkänslan mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 05 oktober 2007, 16:12:19Ska bara retas lite "All time high" på börsen i Ryssland igen, 2:a gången den här veckan, tur jag gick på magkänslan mvh humlan.Igen! 8 oktober. mvh humlan.