0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tindrar idag med hjälp av stärkt dollarkurs. Men framtiden får utvisa om det gynnar kurserna i Ryssland på sikt.
Det investerare gillar är stabilitet och förändringar ogillar de. Utom när det är räntesänkningar. Men jag tror att Putin inte gynnar stabiliteten på sikt och det lär en del upptäcka.
Citat från: Fixaren skrivet 02 oktober 2007, 14:42:16Det investerare gillar är stabilitet och förändringar ogillar de. Utom när det är räntesänkningar. Men jag tror att Putin inte gynnar stabiliteten på sikt och det lär en del upptäcka. Vi får se... Iaf så blev det "All time high" på börsen i Ryssland å Kina i dag 2 oktober 2007 Thumbsup Indien har stängt, annars hade det varit samma sak där åxå... mvh humlan.
Själv lämnade jag Europa och Ryssland i förra veckan. Så där är du sen Ligger kvar endast i en gammal "skitfond" som gått kräftgång hur länge som helst men börjat röra sig senaste halvåret.MLIIF New Energy A USD. Annars så ligger allt numera i Kina, Afrika, Latin_Amerika och Indien. Thumbsup
Det gäller att vara synsk Dagens förlorare kan vara morgondagens vinnare, inte bokstavligt då utan 5-10 år frammåt.Måste bara få tillägga att man kan ha flyt i fond försäljningar på kort sikt också.I fredags sålde jag av allemansfonder som gått back 3% på ett halvår. Köpte Kina som gick upp 5% i dag studs
Citat från: Fixaren skrivet 06 september 2007, 18:00:41Själv lämnade jag Europa och Ryssland i förra veckan. Så där är du sen Ligger kvar endast i en gammal "skitfond" som gått kräftgång hur länge som helst men börjat röra sig senaste halvåret.MLIIF New Energy A USD. Annars så ligger allt numera i Kina, Afrika, Latin_Amerika och Indien. ThumbsupMed facit i hand är det alltid lätt att se hur det skall gå, och framtiden får utvisa vad som var rätt.
Citat från: Fixaren skrivet 02 oktober 2007, 22:26:02Citat från: Fixaren skrivet 06 september 2007, 18:00:41Själv lämnade jag Europa och Ryssland i förra veckan. Så där är du sen Ligger kvar endast i en gammal "skitfond" som gått kräftgång hur länge som helst men börjat röra sig senaste halvåret.MLIIF New Energy A USD. Annars så ligger allt numera i Kina, Afrika, Latin_Amerika och Indien. ThumbsupMed facit i hand är det alltid lätt att se hur det skall gå, och framtiden får utvisa vad som var rätt. Javisst är det så. Ibland satsar jag rätt, å ibland blir det inte alls bra. Men huvudsaken är att det blir mer rätt än fel, å det har jag iaf klarat av hittills... mvh humlan.