0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den där baktanken fanns inte i mitt huvud i varje fall Jag resonerade så här:Kina går bra nu; köp och sälj sen innan det blir djupare dipparIndien går nästan ännu bättre: Köp och sälj sen innan det blir djupare dipparKorea går inte så bra men kan vara en chansning, säljer om det dippar.Gruvfonden var mest en kul grej, råvaror blir ju mer och mer efterfrågade och priset går ju upp.Sen är det inte alltid så logiskt med fonder och aktier i förhandsspekulationerna. Dit flocken drar går priserna upp , å sen gäller det att vara snabb på säljknappen, fråga dom som sitter med Nibeaktier kvar
Jag är faktiskt lite förvånad hur kina fonderna kan gå så bra.Kolla härhttp://www.morningstar.se/funds/overview.asp?cid=FXIRL00109&lang=sv&lastpage=Quickrank&LastPageURL=%2fquickrank%2fdefault.aspx%3fsearch%3dBaring%2bHong%2bKong%2bChina%2bFundSe även Jonas Lindmark varning för kina fonder längst ner på sidan
Givetvis har de rätt i sitt antagande om åldersfördelning osv. Men det väsentliga glömmer han, de pensionssparare som vill ta ut sina pengar kommer ersätttas av nya.Inte från de gamla ekonomierna utan från de nya, Sydostasiens, Kinas, Sydamerikas, Afrikas befolkning alla länder med utvekling och stigande "välstånd". Samantaget innebär det att jag inte ser några större problem med "jätteras" på hela aktiemarknaden. Däremot så kommer det bli svårare att hitta enkla gulkorn som stiger med takten 50-100% per år. studs
MLIIF New Energy A USD
Tvingas kurserna upp pga att det finns för mycket kapital är det ju en spekulationsbubbla.
Citat från: Ville Vessla skrivet 03 oktober 2007, 12:31:54Tvingas kurserna upp pga att det finns för mycket kapital är det ju en spekulationsbubbla.Spekulationsbubbla definiera gärna hur du menar, aktier är väl om något det som hela tiden har rätt pris.