0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Humlan vad tror du om Ryssland?Borde inte dessa fonder stiga en del med vinter i annalkande med höjda oljepriser etc...Är det någon som har koll på USAs oljereserv inför vintern?
Vi får väl se, själv tror jag faktiskt på köpläge i USA inom kort.Detta land har varit uträknat förr till förmån för tyskland , japan, sydkorea, taiwan,hongkong osv och nu senast kina men alltid kommit tillbaka.Ordet bullish har jag nog aldrig hört förr.
Om vi går på magkänslor, så säger min mage att Ryssland är något som man skall hålla sig borta ifrån fram till valet.
Ja det kan stämma med det ryska president valet, men ta mej fan alla är ju från S:t Peterburg och har Putin som gemansamme nämnare. Har en post kvar i Ryssland fram till valet då det kanske blir dags att utöka...Låter merparten stå i Baring honkong ett tag framöver...
Om det är nån som tänker börja spara i H-K, så tänk på att det i regel kommer en "dipp" på 10-20% efter en tids uppgång. I tid verker det bli tätare å med större svängningar. Varför jag säger det här, är att det kan vara en god idé att vänta tills nästa nergång, vilken troligen kommer under de närmaste månaderna. Eller se åtminstone till att ha lite kontanter att köpa för, när "dippen" kommer... Nån större risk för en längre tids nergång i H-K, kan jag inte se, utan det är ännu en av de minst riskfulla ställena att placera i. Åtminstone om man ser till de risker som går att förutse.... Själv tänker jag utöka mitt innehav i Indien, då Indien inte är lika beroende av exporten som många andra länder, om man inte ser tjänster som en exportvara förstås Dessutom så kommer dom att lägga enorma summor på infrastrukturen, nåt som borde få hjulen att snurra ännu i många år.. Blir det även enklar för utländska företag att etablera sig där, så tror jag på en mycket bra utveckling av Indienfonder, på längre sikt...mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 28 september 2007, 11:16:32Om det är nån som tänker börja spara i H-K, så tänk på att det i regel kommer en "dipp" på 10-20% efter en tids uppgång. I tid verker det bli tätare å med större svängningar. Varför jag säger det här, är att det kan vara en god idé att vänta tills nästa nergång, vilken troligen kommer under de närmaste månaderna. Eller se åtminstone till att ha lite kontanter att köpa för, när "dippen" kommer... Nån större risk för en längre tids nergång i H-K, kan jag inte se, utan det är ännu en av de minst riskfulla ställena att placera i. Åtminstone om man ser till de risker som går att förutse.... Själv tänker jag utöka mitt innehav i Indien, då Indien inte är lika beroende av exporten som många andra länder, om man inte ser tjänster som en exportvara förstås Dessutom så kommer dom att lägga enorma summor på infrastrukturen, nåt som borde få hjulen att snurra ännu i många år.. Blir det även enklar för utländska företag att etablera sig där, så tror jag på en mycket bra utveckling av Indienfonder, på längre sikt...mvh humlan.Jag har sålt av alla mina roburs allemansfonder som jag köpt i 15 år. Det blev kina 40% ,indien 25%, korea 25% och resten i en gruv fond ( MLIIF World Mining Fund ). På en månad har allmanfonden legat still medan resten ökat mellan 3% (korea)- 21%(indien).Det är kul med fonder när det går åt rätt håll!